Екзаменаційні питання
з курсу „Основи маркетингу”
для студентів спеціальності „Фінанси та кредит”
денної форми навчання
1. Виявіть суть, об’єкт та особливості використання маркетингу послуг.
2. Виявіть суть, опишіть функції оптової торгівлі. Дайте характеристику видам оптових посередників.
3. Виявіть суть, опишіть функції роздрібної торгівлі. Наведіть класифікацію підприємств роздрібної торгівлі.
4. Дайте характеристику комплексу „маркетинг-мікс”, його різновидам та розгляньте його місце у маркетинговій діяльності підприємства.
5. Дайте характеристику основним методам маркетингових комунікацій
6. Дайте характеристику синтетичним методам маркетингових комунікацій
7. Дайте характеристику факторам, що впливають на поведінку споживачів. Опишіть теорію мотивації Авраама Маслоу.
8. Дайте характеристику чинникам (факторам), що впливають на процеси ціноутворення.
9. Опишіть види та методи досліджень у маркетингу.
10. Опишіть вплив медіасередовища на маркетингову діяльність підприємства.
11. Опишіть етапи розвитку ринку та маркетингу. Розкрийте суть концепцій маркетингу.
12. Опишіть класичні та сучасні моделі побудови маркетингових структур на підприємствах.
13. Опишіть методи стимулювання збуту, їх види та роль у маркетинговій діяльності.
14. Опишіть методику визначення конкурентоздатності товару відносно товарів інших виробників.
15. Опишіть методику формування анкети та проведення анкетування у маркетинговій діяльності на конкретному прикладі.
16. Опишіть мету, напрямки та процедуру дослідження споживачів та їх поведінки у процесі маркетингової діяльності.
17. Опишіть основні види та функції каналів розподілу та посередників у збутовому процесі.
18. Опишіть основні суб'єкти маркетингу та дослідіть їх вплив на діяльність підприємства.
19. Опишіть основні функції маркетингу на сучасному етапі.
20. Опишіть основні чинники маркетингового мікросередовища та їх вплив на діяльність фірми.
21. Опишіть особливості реалізації маркетинг-мікс у міжнародному маркетингу.
22. Опишіть особливості та процедури банківського маркетингу.
23. Опишіть процедуру вибору цільових сегментів ринку.
24. Опишіть процедуру залучення посередників до збутової діяльності та методику створення каналів розподілу продукції.
25. Опишіть процес маркетингового дослідження та його основні етапи
26. Опишіть процес прийняття рішення про покупку.
27. Опишіть процес сегментації ринку, охарактеризуйте його основні етапи
28. Опишіть процес управління маркетингом на підприємстві. Розкрийте завдання відділу маркетингу та опишіть функції маркетолога в організації.
29. Опишіть систему стратегічного контролю маркетингової діяльності фірми.
30. Опишіть суть політичного маркетингу. Наведіть конкретні приклади.
31. Опишіть суть та функції маркетингової політики комунікацій. Побудуйте принципову схему маркетингової комунікації.
32. Опишіть суть, види реклами та напрямки її використання у маркетинговій діяльності фірми.
33. Опишіть сучасні методи ціноутворення.
34. Охарактеризуйте маркетингове макросередовище.
35. Охарактеризуйте напрямки досліджень кон’юнктури ринку.
36. Охарактеризуйте основні види знижок, що застосовуються в практиці маркетингу.
37. Охарактеризуйте основні види маркетингових стратегій
38. Охарактеризуйте основні етапи встановлення ціни на товар
39. Охарактеризуйте основні критерії та фактори сегментування ринку.
40. Охарактеризуйте основні методи визначення бюджету маркетингових комунікацій організації
41. Охарактеризуйте основні напрямки досліджень ринкових конкурентів.
42. Охарактеризуйте основні стратегії ціноутворення.
43. Охарактеризуйте особливості некомерційного маркетингу.
44. Охарактеризуйте паблік рілейшенз як сучасний метод маркетингових комунікацій.
45. Охарактеризуйте поняття «маркетинг». Опишіть причини виникнення маркетингу та сфери його застосування. Дайте класифікацію видів маркетингу
46. Охарактеризуйте роль упаковки в сучасній маркетинговій діяльності підприємства
47. Охарактеризуйте сервісну політику підприємства. Визначте її місце в загальній товарній політиці організації.
48. Охарактеризуйте товарну інноваційну політику підприємства. Опишіть етапи розробки нових товарів.
49. Розкрийте зміст теорії життєвого циклу товару. Опишіть взаємозв'язок етапів життєвого циклу товару із заходами стимулювання збуту.
50. Розкрийте зміст цінової політики у маркетинговій діяльності фірми, дайте класифікацію видів цін, які застосовуються у практичній діяльності підприємств.
51. Розкрийте особливості маркетингу товарів промислового призначення.
52. Розкрийте поняття товарної (торгової) марки, опишіть її складові та напрямки використання у маркетинговій діяльності.
53. Розкрийте поняття товару у маркетинговій діяльності. Наведіть основні принципи класифікації товарів.
54. Розкрийте роль маркетингових інформаційних систем у практичній роботі організації.
55. Розкрийте суть маркетинг-логістики
56. Розкрийте суть позиціювання товару на ринку, наведіть конкретні приклади застосування стратегій сегментування.
57. Розкрийте суть товарної політики та товарних стратегій підприємства.
58. Розкрийте суть управління товарним асортиментом та товарною номенклатурою.
59. Сформулюйте та обґрунтуйте маркетингові цілі підприємства, дайте поняття стратегічному плануванню діяльності підприємства.
60. Сформулюйте та обґрунтуйте основні принципи прогнозування у маркетингу. Опишіть основні методи прогнозування.