Екзаменаційні питання
з курсу „Основи маркетингу”
для студентів спеціальності „Фінанси та кредит”
заочної форми навчання
1. Виявіть суть некомерційного та політичного маркетингу. Наведіть конкретні приклади.
2. Виявіть суть, напрямки та значення маркетингових досліджень.
3. Виявіть суть, об’єкт та особливості використання маркетингу послуг.
4. Виявіть суть, опишіть функції оптової торгівлі. Дайте характеристику видам оптових посередників.
5. Виявіть суть, опишіть функції роздрібної торгівлі. Наведіть класифікацію підприємств роздрібної торгівлі.
6. Дайте характеристику елементам товаропросування та опишіть їх галузеву стандартизацію.
7. Дайте характеристику комплексу „маркетинг-мікс”, його різновидам та розгляньте його місце у маркетинговій діяльності підприємства.
8. Дайте характеристику поняттю маркетингу. Опишіть причини виникнення маркетингу та сфери його застосування.
9. Дайте характеристику спонукаючим чинникам маркетингу та чинникам, що впливають на поведінку споживачів. Опишіть теорюя мотивації Авраама Маслоу
10. Дайте характеристику чинникам (факторам) що впливають на процеси ціноутворення і на конкретних прикладах продемонструйте свої твердження.
11. Наведіть основні принципи класифікації товарів.
12. Наведіть показники ефективності маркетингової діяльності.
13. Опишіть види інформації та види досліджень. Наведіть вимоги до якості інформації.
14. Опишіть види та методику досліджень у маркетингу.
15. Опишіть етапи розвитку ринку та маркетингу. Розкрийте суть концепцій маркетингу.
16. Опишіть етапи розробки нових товарів. Наведіть приклади та розкрийте суть піонерних товарів, товарів-новинок.
17. Опишіть значення виставкової діяльності у контексті комунікативного впливу.
18. Опишіть класифікацію видів маркетингу.
19. Опишіть класичні та сучасні моделі побудови маркетингових структур на підприємствах.
20. Опишіть методи стимулювання збуту, їх види та роль у маркетинговій діяльності.
21. Опишіть методику оцінки конкурентноздатності товару у відношенні до товарів інших виробників.
22. Опишіть методику формування анкети та проведення анкетування у маркетинговій діяльності на конкретному прикладі.
23. Опишіть мету та процедуру дослідження споживачів та їх поведінки у процесі маркетингової діяльності.
24. Опишіть основні види та функції каналів розподілу та посередників у збутовому процесі
25. Опишіть основні принципи та виявіть критерії сегментування ринку на конкретному прикладі.
26. Опишіть основні суб'єкти маркетингу та дослідіть їх вплив на діяльність підприємства.
27. Опишіть основні функції маркетингу на сучасному етапі.
28. Опишіть основні чинники маркетингового мікросередовища та їх вплив на діяльність фірми.
29. Опишіть особливості комплексу маркетингу у міжнародному маркетингу.
30. Опишіть особливості та процедури банківського маркетингу.
31. Опишіть процедуру вибору цільових сегментів ринку. Виявіть суть політики диференційованого та концентрованого маркетингу.
32. Опишіть процедуру залучення посередників до збутової діяльності та методику створення каналів розподілу продукції.
33. Опишіть процес здійснення персонального продажу та прямого маркетингу.
34. Опишіть процес прийняття рішення про покупку.
35. Опишіть процес управління маркетингом на підприємстві. Розкрийте завдання відділу маркетингу та опишіть функції маркетолога в організації.
36. Опишіть систему стратегічного контролю маркетингової діяльності фірми.
37. Опишіть суть та функції маркетингової політики комунікацій. Опишіть систему маркетингових комунікацій, її складові та сфери використання.
38. Опишіть суть, види реклами та напрямки її використання у маркетинговій діяльності фірми.
39. Опишіть сучасні методи ціноутворення.
40. Охарактеризуйте маркетингове макросередовище
41. Охарактеризуйте основні види знижок, що застосовуються в практиці маркетингу.
42. Охарактеризуйте основні стратегії ціноутворення.
43. Охарактеризуйте паблік рілейшенз як сучасний метод маркетингових комунікацій.
44. Охарактеризуйте сервісну політику підприємства. Визначіть її місце в загальній товарній політиці організації.
45. Поясніть роль маркетингу у господарській діяльності підприємств.
46. Розкрийте зміст теорії життєвого циклу товару. Опишіть взаємозв'язок етапів життєвого циклу товару із заходами стимулювання збуту.
47. Розкрийте особливості маркетингу товарів промислового призначення.
48. Розкрийте поняття товарної (торгової) марки, опишіть її складові та напрямки використання у маркетинговій діяльності.
49. Розкрийте роль маркетингових інформаційних систем у практичній роботі підприємства.
50. Розкрийте сутність сегментування ринку. Сформулюйте Закон Паретто та можливості його застосування у маркетингу.
51. Розкрийте суть іміджу та спонсорства.
52. Розкрийте суть маркетингової політики розподілу. Дайте характеристику збутовим процесам.
53. Розкрийте суть позиціювання товару на ринку, наведіть конкретні приклади.
54. Розкрийте суть поняття товару у маркетинговій діяльності
55. Розкрийте суть та особливості туристичного маркетингу.
56. Розкрийте суть товарного асортименту та товарної номенклатури.
57. Розкрийте суть товарної політики підприємства.
58. Розкрийте суть цінової політики у маркетинговій діяльності фірми, дайте класифікацію видів цін які застосовуються у практичній діяльності підприємств.
59. Сформулюйте та обґрунтуйте маркетингові цілі підприємства, дайте поняття стратегічному плануванню діяльності.
60. Сформулюйте та обґрунтуйте основні принципи прогнозування у маркетингу. Опишіть основні методи прогнозування у маркетингу.