Соціальні мережі витіснять з використання особисту пошту, флеш не помре, а почне життя з новою силою, а співтовариства стануть найбільш популярним інструментом побудови бренду. Такі тенденції в онлайн-маркетингу передбачає на 2010 рік компанія Last Exit. Окремі моменти з її доповіді надає до розгляду Marketing Charts.2010 рік наступив і недивно, що маркетологи та аналітики вже давно будують свої прогнози, яким він буде для онлайн-маркетингу. І доки деякі експерти, в першу чергу, передбачають вибух відео-реклами, компанія Last Exit визначила декілька тенденцій, які стануть визначними для сектора. І саме їх маркетологам доведеться зовсім скоро враховувати при проведенні онлайн-кампаній. І хоч описані тренди стосуються, в основному, західних ринків, через деякий час їх, очевидно, варто очікувати і в Україні.
1. Facebook та інші соціальні мережі витіснять з особистого спілкування електронну пошту. Експерти відзначають, що слово " Facebook" уже часто використовується як дієслово у значенні "написати": " I Facebooked you today ". Тому уже незабаром поширення соціальних інструментів витіснить електронну пошту з арсеналу особистих комунікаційних інструментів. І це недивно: користувачі цінують те, що в соціальних мережах не потрібно мати "записну книгу" з адресами, і те, що там поки-що нема спаму.
2. Другою тенденцією стане мобільна комерція. За допомогою мобільних телефонів люди уже можуть здійснювати оплату товарів та послуг чи здійснювати фінансові операції. Однак 2010 рік стане справжнім проривом у цій сфері завдяки iPhone та платформі iTunes. Виробники величезної кількості додатків для iPhone уже спокушають власників смартфонів купувати якісь дрібні речі, музику, ігри, здійснювати оновлення їх тощо, до того ж ці додатки стимулюють власне імпульсивні рішення. Те, що роблять iPhone і iTunes, у 2010 рокі почнуть робити й інші платформи, наприклад, PayPal чи Google Checkout.
3. Наступною тенденцією буде зменшення кількості реєстрацій і введення постійного аккаунта для користувачів. Споживач сьогодні все частіше буває незадоволений тим, що йому потрібно реєструватися на постійно зростаючій кількості сайтів, вводити логіни, запам’ятовувати паролі і таке інше. Сервіси управління особистою інформацією, такі як Facebook Connect чи OpenID дозволяють вирішити цю проблему за допомогою "постійного аккаунта", з яким можливо "логінитись" на більшості сайтів. Ця тенденція буде використовуватися у 2010 році досить активно, - попереджають в Last Exit.
4. Оскільки важливість соціальних мереж у 2010 році буде продовжувати збільшуватися, компанії і бренди будуть активніше інвестувати велику кількість засобів у співтовариства, і частіше робитимуть їх своїм маркетинговим інструментом. За даними досліджень "Tribalization of Business" компанії Deloitte, переважна більшість (94%) опитаних компаній мають намір збільшити свої вклади в онлайн-товариства і соціальні медіа. Але в той же час у рекламодавців існує тенденція не концентрувати всі зусилля в межах одної чи двох соціальних мереж, а працювати в усьому соціальному просторі.
5. Наступним трендом буде використання сили "натовпу" (Crowd Sourcing). Велика кількість організацій і компаній будуть намагатися мобілізувати групи користувачів, які проявляють інтерес до будь-чого, і змусити їх не просто поширювати які-небудь повідомлення в Мережі, але і діяти в інтересах цієї організації у найрізноманітніших сферах: у політиці, журналістиці, екології, розробці програмного забезпечення тощо. І всі ці зусилля, в більшій мірі, будуть проводитися за допомогою цифрових соціальних медіа.
6. І нарешті, ще одним трендом стане ще більше використання флешу. Хоч експерти раніше прогнозували, що найближчим часом флеш-інструменти в мережі буде менше, цього не буде, вважають в Last Exit. Окрім загальноприйнятого використання (сайти брендів, мікросайтів, медіа-сайтів з відео, іграми і так далі, де флеш є абсолютно необхідним), його будуть використовувати все більша кількість ресурсі. У міру того, як веб-сайти будуть нарощувати свою вагомість у якості "вітрини" компанії, буде зростати і необхідність "розширеної" презентації бренду (brand-extending experiences), а саме флеш відмінно з цим порається. А подальше поширення широкосмугового доступу зніме проблеми використання флешу і для мобільних сайтів, вважають автори доповіді.
Джерело: ОГО.ua